Taizéandagt i Emmauskirken - Tirsdag d. 10. 09. 2013 kl. 17 Peter Bangs Vej 1, Frederiksberg. Bus 14; 15; 4A; Metro Fasanvej / Solbjerg St. 

Velkommen til Taizéandagt i Emmauskirken. 
Andagten består især af sange fra klosteret Taizé i Frankrig,
samt bibellæsning, bøn og stilhed. Den varer ca. en halv time.
Sangene synges mange gange for at bane vej for meditation.
De, der kan, må gerne bidrage til flerstemmighed i sangen.

Program: 
T 108 Gud, du er livets kilde
T 114 Veni Creator, veni Creator (Kanon: Evt. de første 4 takter for mænd alene).

Læsning: Skatten i himlen Matt 6,19-21
Saml jer ikke skatte på jorden, hvor møl og rust fortærer, og hvor tyve bryder ind og stjæler.
Men saml jer skatte i himlen, hvor hverken møl eller rust fortærer, og hvor tyve ikke bryder ind og stjæler.
For hvor din skat er, dér vil også dit hjerte være.

T 1 Gud lad nu mine tanker samles hos dig

Læsning: 1 Timotheus 4,4-5
For alt, hvad Gud har skabt, er godt og skal ikke forkastes, når man tager imod det med tak; for det helliges ved Guds ord og ved bøn.

T 93 O Christe Domine Jesu – Hertil evt. overstemme /solo: Til dig min Gud jeg løfter min sjæl
----------- Stilhed 5-7 minutter -----------------------------------
Stilheden sluttes med samme sang med lidt færre gentagelser. Evt. overstemme /solo: Herren er min hyrde
Om overstemmer, se særskilt nodeark med transponeret lav version.

Kort Taizé-bøn
Fadervor … … …


T 24 Gud er barmhjertig
T 103 Ånden fra Jesus Kristus
____________________________________________________________________

Venlig hilsen, Holger Madsen
www.kristenmeditation.dk