Taizéandagt og workshop i Emmauskirken, Diakonissestiftelsen / Sæsonslutning

Taizéandagt og workshop i Emmauskirken - Torsdag d. 13. 06. 2013 kl. 17 & kl. 17:30Peter Bangs Vej 1, Frederiksberg. Bus 14; 15; 4A; Metro Fasanvej / Solbjerg St.

Velkommen til Taizé-andagt i Emmauskirken. Andagten består især af sange fra klosteret Taizé i Frankrig, samt bibellæsning, bøn og stilhed.
Sangene synges mange gange for at bane vej for meditation.
De med * mærkede sange tænker vi at lade være gennemgående et antal gange.
De, der kan, må gerne synge flerstemmigt. Andagten varer ca. en halv time og bagefter kan man deltage i en sangworkshop kl. 17:30-19.  Taizeandagten danner afslutningen på sæsonen for projekt På Herrens Mark.

Program:
T 1 * Gud lad nu mine tanker samles hos dig
Uddelingskopi: I hver en nat jeg længes efter dig, min Gud, jeg hungrer efter dig dybt i min sjæl.
/ Iedere nacht verlang ik naar u, o God, ik hunker naar u met heel mijn ziel       www.taize.fr/de_article10313.html?letter=I  
 http://cantusmundi.blogspot.dk/2010/02/iedere-nacht-taize.html?showComment=1370664933937#c5894704758091474354

Læsning: Sl 18, 2-7

Jeg elsker dig, Herre, min styrke;
Herren er min klippe, min borg, min befrier,
min Gud, mit bjerg, hvor jeg søger tilflugt,
mit skjold, min frelses horn og min fæstning.
Jeg råber til Herren, den lovpriste,
og bliver frelst fra mine fjender.
Dødens bånd omgav mig,
undergangens floder slog mig med rædsel.
Dødsrigets bånd snørede sig om mig,
dødens snarer truede mig.
I min nød råbte jeg til Herren,
jeg råbte til min Gud om hjælp.
Han hørte mig fra sit tempel,
mit råb nåede hans ører.

T 39 Gud gør alt ud af kærlighed

Læsning: Joh 12, 24-26
Mens de var undervejs, var der en, der sagde til ham [Jesus]: »Jeg vil følge dig, hvor du end går hen.« 
Jesus sagde til ham: »Ræve har huler, og himlens fugle har reder, men Menneskesønnen har ikke et sted at hvile sit hoved.« 
Og Jesus sagde til en anden: »Følg mig!«
Men han svarede: »Herre, giv mig lov til først at gå hen og begrave min far.« 

Men Jesus sagde til ham: »Lad de døde begrave deres døde, men gå du ud og forkynd Guds rige.«
 T 93* O Christe Domine Jesu – Hertil evt. overstemme /solo: Til dig min Gud jeg løfter min sjæl  ----------- Stilhed 5-7 minutter ----------------------------------- Stilheden sluttes med samme sang med lidt færre gentagelser. Evt. overst /solo: Herren er min hyrde Om overstemmer, se særskilt nodeark med transponeret lav version. 
Kort bøn og Fadervor
T 108 Gud, du er livets kilde
T 111
* Ubi caritas et amor, ubi caritas Deus ibi est
_________________________________________________________________________________
Efter en kort pause er der sangworkshop, hvor vi bl.a. arbejder mere med nogle af sangene, frem til kl. 19. Taizeandagten holder sommerferie

Under workshoppen prioriteres f. eks:
Deltageres ønsker om at arbejde videre med nogle af de ovenstående sange, evt. flerstemmigt.
Andre sange, kendte eller nye efter ønske. Sange med overstemmer øves løbende. Der kan også arbejdes videre med meditation.
Medbring gerne eget instrument.
Inviter gerne andre: Denne invitation må gerne videresendes til interesserede.
Venlig hilsen, Holger Madsen www.paaherrensmark.dk 


www.paaherrensmark.dk